Hekling: Den raskere versjonen av strikking

Det er ikke alltid like gøy å strikke. Strikking tar ofte veldig lang tid og er krevende. Jeg har strikket noe før, men synes det var litt kjedelig å hele tiden måtte følge et mønster. 
Så da gikk jeg tilbake til barndommen og hekling. Selvfølgelig på den tiden var det mest fingerhekling det gikk i. 

Hekling gir deg mer frihet til å lage egne mønster og gjør du feil, så er det mindre synlig, samt det er lettere å fikse. 
Det er også overraskende lett å lære seg. Alt jeg gjorde var å gå innpå denne nettsiden HER.  

Der vil du finne hvordan du kan lære deg hekling og mange ideer for hva du kan lage. Jeg holder for øyeblikket på med et par hansker i grått og gult. 
Det eneste tipset jeg har når det kommer til å lage sin egne mønstre og du skal lage par av noe, skriv ned hva du gjør.
Plutselig så skjer det noe i livet ditt som gjør det vanskelig å fortsette på prosjektet ditt, eks. en sokk. Og det er ikke lett da og huske hvordan du lagde den første sokken.

Bilde av hanskene kommer. 

#hekling #design #diy 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

MDdesign

MDdesign

24, Bergen

En hobbyentusiast som liker å sy, tegne, hekle/strikke. Generelt liker jeg å alltid ha noe å gjøre på. Prøver å utfordre meg seg å lære nye ting jeg aldri har gjort før.